Social media of e-mail marketing

Er zijn erg veel ondernemers online actief waar ze veel tijd in steken, dit kan soms tot een groter klantenbestand leiden maar bij andere werkt het totaal niet. Vaak denken ondernemers dat social media veel meer wordt opgepakt dan e-mails. Dit is echter niet helemaal waar, wanneer jij een goede e-mail marketing strategie hebt kun je hier van profiteren. In dit artikel zetten we e-mail en social media tegenover elkaar.

Inzetten voor jouw doelen

Vaak is het zo dat je social media en e-mail marketing goed lineair kan gebruiken, de ontvanger herkent bepaalde lijnen van jouw camagnes. En vaak maakt het niet uit of je dat via e-mail marketing of social media bereikt. Het is vooral zaak om goed te kijken naar jouw doelgroep, waar bevindt die zich en hoe willen zij bereikt worden.

Massa of gericht

Social media kun je vaak nog gerichter inzetten op individuen, terwijl mailings vaak meer massa gericht zijn. Maar toch is het mogelijk om persoonlijke e-mails te maken, door mensen persoonlijke mails te sturen met reminders van acties, die voor hen geschikt zijn door eerdere aankopen of contact.

Doelgericht mailen

Ondernemers vinden het vaak erg leuk om de statistieken achter hen mail te zien, is de mail geopend? Heeft iemand verder geklikt naar de website? Al deze vragen kun je achterhalen en zo kun je in volgende mails aanpassingen maken. Zo kun je veel leren van jouw mailings en ook van jouw mailinglijst. De geïnteresseerden stuur je misschien nog wel een mail om ze over de streep te halen. Door doelgericht te mailen houd je je klanten enthousiast, dus je verstuurt ze ook geen spam, maar je geeft ze waar ze geïnteresseerd in zijn.

Wil je nu meer weten over e-mail marketing kijk dan op Yellowgrape!

Leave a comment

Your email address will not be published.

*